Vår- och höststäddning

Städdagar

Två gånger per år (maj och oktober) har föreningen gemensamma städning då vi rensar och slänger skräp i och runt fastigheten. Det finns också möjlighet att slänga grovsopor i en av de två containrar som ställs upp på gården.

Tid och plats
Tid meddelas i anslutning till respektive städdag. Plats: Vi ses ute på gården utanför 42 B.

Hur gör vi rent praktiskt?
Vi delar in oss i ”innegrupper” och ”utegrupper”. Sedan går vi igenom sånt som finns att göra både ute och inne, från källaren upp till vinden. Vi kommer t.ex. slänga bort sånt som står i gångar och slussar, rensa lövsilar, plocka skräp m.m. På gården ställs två containrar som vi kan slänga skräpet i.

Vi avslutar dagen med något att äta och lite fika.

När vi är klara kan alla medlemmar som vill passa på att slänga sånt som man själv vill bli av med i containrarna.

Vi kan kasta allt i containrarna utom elavfall, bildäck, farligt avfall, vätskor och matavfall.